banner header
Reklama

Uśmiech dnia

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj2091

Wpisany przez zawojan
środa, 13 października 2010 23:25

KSMKoło sportów motorowych na Mistrzostwach Europy w Rallycross'ie

W dniach od 12 do 14 września br. uczniówie Koła sportów motorowych wraz z opiekunami Markiem Pacionem i Czesławem Cebullą brali udział w wycieczce, podczas której mogli pasjonować się rywalizacją czołowych europejskich zawodników rallycross'owych na torze wyścigowym w Słomczynie pod Warszawą. W kolejnych dniach wycieczki uczniowie zwiedzili Muzeum Motoryzacji w Warszawie oraz ruiny zamków w Olsztynie i Ogrodzieńcu.

A tak przebieg wycieczki relacjonuje nasz kronikarz Przemek Hałajko:

Niedziela, godzina czwarta, minut trzydzieści. Wszyscy gotowi do odjazdu busem. Kierowaliśmy się do Warszawy. Po wielu godzinach jazdy dotarliśmy do pierwszego punktu docelowego, którym był tor wyścigowy w Słomczynie. Odbywały się tam Mistrzostwa Europy Rallycross. Ogrom ludzi oraz już z daleka słyszany odgłos sportowych silników samochodów wyścigowych świadczył, że będzie to niezapomniane przeżycie. Nasze bilety upoważniały do wejścia na nie tylko na tor wyścigowy, ale również na teren Parku Maszyn. Znajdowały się tam boksy zawodników z ekipami mechaników, które po każdej rundzie naprawiały wszystko co było potrzebne, by wystartować w kolejnym etapie. Zdarzały się też i takie awarie bądź wypadki, których naprawa była niemożliwa. Byliśmy świadkami dwóch dachowań, wielu zgubionych kół jak i licznych zderzeń zawodników. W Polsce miała miejsce dziewiąta z dziesięciu rund. Ostatnia runda odbywać się będzie w Czechach. Zawodnik, który uzyska największą ilość punktów w ciągu dziesięciu rund zdobywa miano Mistrza Europy Rallycross. Nawierzchnia toru wykonana była w połowie z asfaltu, a druga połowa pokryta była szutrem. Tor miał długość ponad jednego kilometra.

W godzinach popołudniowych, około szesnastej, zebraliśmy się pod busem i ruszyliśmy do stolicy, by tam zakwaterować się i zregenerować siły na kolejny dzień. Po kilku postojach, by przestudiować mapę, odnaleźliśmy nasze schronisko młodzieżowe, w którym nocowaliśmy. Minęła noc.

Poranne śniadanie, pakowanie bagaży i wyjazd w kierunku Częstochowy - do następnego miejsca docelowego naszej trzydniowej wycieczki. Ale przed wyjazdem z Warszawy wstąpiliśmy do Muzeum Motoryzacji, w którym zachowanych było kilkanaście sztuk pojazdów z czasów PRL'u. Były tam również gabloty z modelami w różnych skalach. Zobaczyliśmy urywki z archiwalnych filmów, które ukazywały początki polskiej motoryzacji. Po zakończeniu wizyty w muzeum ruszyliśmy w dalszą drogę. Zatrzymaliśmy się w miejscowości Olsztyn. Nie, nie w tym Olsztynie, tylko w małej miejscowości o tej samej nazwie mieszczącej się na wschodzie od Częstochowy. Na szczycie niewielkiej góry stały pozostałości po pewnym zamku, więc udaliśmy się zobaczyć je z bliska. Pod wieczór dotarliśmy do naszego ośrodka w Bobolicach. Po krótkim zapoznaniu z pokojami zrobiliśmy ognisko, przy którym standardowo upiekliśmy kiełbasy.

Po przespanej nocy, spakowani, wsiedliśmy do busa i żegnając właścicielkę udaliśmy się w podróż powrotną do domu. Po drodze zatrzymaliśmy się w Ogrodzieńcu, ażeby zwiedzić kolejny zamek. Pięknie zachowana ruina. Popołudniu dojechaliśmy do Opola gdzie zakończyliśmy nasz trzydniowy wyjazd.