banner header
Reklama

Uśmiech dnia

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj5458

Twój IP: 3.234.214.179
Dzisiaj: 12 Gru, 2019
perspektywy
Rozmawialiśmy z Agnieszką Osiecką i zaśpiewaliśmy na scenie amfiteatru PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny
Wiadomości - Wydarzenia
Wpisany przez Włodek Kania
poniedziałek, 04 listopada 2019 13:10

Rozmawialiśmy z Agnieszką Osiecką i zaśpiewaliśmy na scenie amfiteatru

I Mp25 października 2019 r. klasa I Mp wraz z opiekunami p. Ewą Panas i p. Bożeną Kantorską opuściła mury szkoły aby zwiedzić miasto Opole.

Wstępem do zwiedzania była projekcja filmu „Odkryj Opole” i już wiedzieliśmy, jaki obierzemy kierunek. Na początku usłyszeliśmy historię „Kasprowiczówki”, budynku szkoły, w której niegdyś uczył się sam Jan Kasprowicz. Barokowa kapliczka stojąca przy szkole swoją historią bardzo nas zaciekawiła i odtąd będziemy inaczej ją postrzegać.

Swoje kroki skierowaliśmy ku Zamku Górnemu, który powstał w drugiej połowie XIV wieku.

Nie spodziewaliśmy się, że usłyszymy tyle informacji o tym historycznym miejscu, w którym do niedawna nasi starsi koledzy mieli zajęcia lekcyjne. Następnym etapem naszej wędrówki było wzgórze uniwersyteckie. Tam odbyliśmy telekonferencję (dzięki odpowiedniej aplikacji w telefonie) z Agnieszką Osiecką i Wojciechem Młynarskim. Zgadywaliśmy nazwiska artystów, których przedstawiały rzeźby znajdujące się na wzgórzu. Potem udaliśmy się na opolski rynek.

Obejrzeliśmy wystawę „Dawne Opole”, przeszliśmy się wzdłuż Alei Gwiazd, obserwowaliśmy odrestaurowane kamieniczki i spotkaliśmy się przy pomniku Kazimieraz I Opolczyka. Następnie skierowaliśmy swoje kroki na Most Groszowy, którym przeszliśmy na drugą stronę Kanału Ulgi aby udać się w kierunku dawnego Domku Lodowego. Tam odpoczęliśmy po pieszej wędrówce i zapatrzeni w tryskającą wodą fontannę oczekiwaliśmy na kolejną atrakcję naszej wycieczki. Poszliśmy do amfiteatru, w którym każdego roku odbywa się Festiwal Polskiej Piosenki. Byliśmy zaskoczeni bo mogliśmy wejść na trybuny a nawet wdrapaliśmy się na scenę i w przypływie radości zaśpiewaliśmy kilka taktów znanej piosenki. Po udanym występie weszliśmy do Muzeum Polskiej Piosenki gdzie mogliśmy m.in. posłuchać utworów, które były wykonywane na opolskich festiwalach oraz nagrać piosenkę śpiewaną przez siebie.

Zabawa była przednia. Zmęczeni, ale zadowoleni z tak spędzonego dnia postanowiliśmy, że częściej będziemy zwiedzać Opole, bo jest jeszcze dużo miejsc do których nie dotarliśmy.