banner rekrutacyjny
Reklama

Uśmiech dnia

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj9839

Wpisany przez m@rek
sobota, 02 czerwca 2018 08:26

Zdobywcy szczytów... Wycieczka kl. IAS i IC

Klasa I AS i część klasy I C wraz z opiekunami na pewno długo będą pamiętać trzy wspaniałe dni spędzone w Sudetach. Wycieczka zaczęła się od zwiedzania Bastionu św. Jadwigi w Nysie, który powstał jako jeden z 10 bastionów obwodu fortecznego miasta w XVII wieku. Stąd udaliśmy się do Międzygórza, do gospodarstwa o romantycznej nazwie ‘Wichrowe Wzgórze’, gdzie, po upalnym dniu, powitala nas .... burza. Turystyczne nastroje jednak dopisywały i pod wieczór poszliśmy do malowniczego wodospadu Wilczki, a część grupy nawet próbowala zdobyć szczyt Igliczna.

Kolejny dzień spedziliśmy niemal w całości na szlakach górskich podziwiając wspaniałe widoki. Większość grupy dotarła do schroniska na Śnieżniku, który znajduje się 1218 m n.p.m., na zachodnim stoku Śnieżnika, a najwytrwalsi zdobyli sam szczyt Śnieżnika (1426 m n.p.m.)

Wieczorem przyszedł czas na odpoczynek. Zorganizowaliśmy ognisko, grillowaliśmy pyszne kiełbaski oraz bawiliśmy się z pieskiem gospodarzy o uroczym imieniu Bandzior.

W ostatnim dniu wycieczki zobaczyliśmy malowniczą Bystrzycę Kłodzką, gdzie zwiedziliśmy jedyne w Polsce Muzeum Filumenistyczne. Zgromadzone są tu eksponaty związane z ogniem, zapałkami i zapalniczkami. Poznaliśmy tu nie tylko historię ognia ale również samej Bystrzycy Kłodzkiej.

Pobyt w górach z pewnością zintegrował obydwie klasy, więc planujemy podobne wycieczki w przyszłości.