banner header
Reklama

Uśmiech dnia

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj7097

Wpisany przez Włodek Kania
piątek, 27 października 2017 14:24

2C na szlakach masywu Śnieżnika

Śnieżnik    18 października klasa 2Ct wybrała się na trzydniową wycieczkę do Międzygórza - miejscowości położonej w urokliwej dolinie u podnóża najwyższego szczytu Sudetów Wschodnich - Śnieżnika.

Atmosfera w autobusie była beztroska i wesoła, co zapewniły śpiewające "tyły" autokaru.

Po dotarciu na miejsce i zakwaterowaniu opiekunowie zabrali nas na krótki, lecz jak się później okazało wymagający spacer do Sanktuarium Matki Bożej Przyczyny Naszej Radości (Marii Śnieżnej) na Górze Iglicznej. Do Sanktuarium dotarliśmy zielonym szlakiem zwiedzając po drodze zaporę wodną w Międzygórzu. Po zwiedzeniu Sanktuarium i krótkiej modlitwie poprowadzonej przez Diakona Czesława Cebullę udaliśmy sie na szczyt Iglicznej mierzący 845 m n.p.m. Dzień zakończyliśmy kolacją, którą przygotowaliśmy zupełnie inaczej niż na co dzień – było ognisko i pieczone kiełbaski.

Następnego dnia wychowawca, Marek Pacion, rzucił nas na głęboką wodę, prowadząc szlakiem czerwonym na szczyt Śnieżnika o wysokości 1425 m n.p.m., na którym pozostawiliśmy ślad z ułożonych kamieni. Po krótkiej chwili podziwiania przepięknych widoków ze szczytu udaliśmy się w drogę powrotną, która okazała się równie wymagająca jak wejście na szczyt.

Trzeciego dnia wycieczki odwiedziliśmy Muzeum Filumenistyczne w Bystrzycy Kłodzkiej, w którym  poznaliśmy historię niecenia ognia, przemysłu zapałczanego w Bystrzycy Kłodzkiej oraz zobaczyliśmy ciekawą kolekcję krzesiw i zapalniczek. Następnie udaliśmy się do Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie, tam poznaliśmy nie tylko historię życia niedźwiedzia jaskiniowego, ale także lwa jaskiniowego. W czasie podziemnej wędrówki korytarzami jaskini mieliśmy okazję zobaczyć ciekawą i bogatą szatę naciekową oraz spotkaliśmy po drodze nietoperze różnych gatunków.

Wycieczka była niezmiernie udana i ciekawa, nie spowodowała strat ani w ludziach ani w zwierzętach. Zapraszamy do ciekawej fotorelacji przygotowanej przez trzeciego opiekuna wycieczki, Włodzimierza Kanię.